USA: Bojkot komercjalizacji Świąt Bożego Narodzenia

Po polsku

- Siła nabywców przemawia do wyobraźni przedsiębiorców – wyznaje amerykańska organizacja rodzin, która walczy z komercjalizacją Świąt Bożego Narodzenia. I odnosi sukcesy. 

Największa w USA chrześcijańska organizacja rodzin American Family Association (AFA) rusza na wojnę ze sklepami, które lekceważą religijny wymiar Bożego Narodzenia i wykorzystują pamiątkę przyjścia na świat Jezusa jedynie do zwiększenia swoich obrotów. Twierdzą, że sukces jest coraz bliższy.

W tym roku coraz więcej amerykańskich sklepów postawiło na wystawach choinki, można w nich też usłyszeć kolędy. Nie oznacza to jednak, że sytuacja jest idealna – podkreślają działacze AFA i zapowiadają kontynuowanie bojkotu.

W ciągu ostatnich pięciu lat odsetek sprzedawców, którzy przestali cenzurować święta z ich religijnego wymiaru wzrosła z 20 do 80 proc. Wciąż jednak na specjalnej liście przeciwników „Bożego Narodzenia” znajdują się sklepy tak znanych marek jak: Barnes & Noble, CVS Pharmacy, Office Depot, Radio Shack, Staples, SUPERVALU i Victoria’s Secret. W pośredniej kategorii „firm marginalizujących Boże Narodzenie” obecnie umieszczono 10 potentatów z branży kosmetycznej, odzieżowej czy spożywczej – informuje Randy Sharp z AFA.

W tym roku członkowie organizacji – liczącej 2,3 mln osób – będą prowadzić bojkot sklepów ze sprzętem sportowym Dick’s Sporting Goods, które w ogóle nie używają słowa „Boże Narodzenie” , a jedynie mówią o bliżej nieokreślonych „świętach”. W poprzednich latach, aby „przywrócić Boga Bożemu Narodzeniu”, namawiano do niekupowania w sklepach firm Target, Sears, Gap i Walmart.

- Politycznie poprawna paplanina znika. Do firm dotarł nasz przekaz – podkreśla Sharp. Jego zdaniem działanie AFA przynosi konkretne rezultaty, bo siła nabywcza chrześcijan przemawia do wyobraźni przedsiębiorców. coraz więcej sklepów zaczyna ponownie używać samego słowa „Boże Narodzenie”, reklamując sprzedaż swych produktów w okresie przed 25 grudnia. Amerykańska sieć supermarketów Walmart zastąpiła określenie „świąteczny sklep” wyrażeniem „bożonarodzeniowy sklep”, a placówki odzieżowej firmy Old Navy mają zamiar w tym roku używać tradycyjnego pozdrowienia „Merry Christmas”.

eMBe/Info.wiara.pl

Źródło: http://www.fronda.pl/news/czytaj/usa_bojkot_komercjalizacji_swiat_bozego_narodzenia, http://www.fronda.pl/news/czytaj/usa_bojkot_komercjalizacji_swiat_bozego_narodzenia

Icons by N.Design Studio. Designed By Ben Swift. Powered by WordPress
RSS Zaloguj